پ ن:اونطور که من خوندم امریه ی خاتم 21 ماهه در صورتی که امریه ی جاهای دیگه ای مثل صنایع نفت و گاز 24 ماهه است. و همچنین اینکه از اول امریه ی خاتم بیمه میشید و در نتیجه 2 سال سنوات کار محوب میشه .و اینا رو هم از تاپیک پیچ آشخورا برداشتم(خخخ): " من کارشناسی مکانیک دارم به نظر من شما برای دکترا اقدام کن با توجه به رشته ودانشگاهی که درس خوندی ،امریه خاتم هم اگه جایی باشی که صبح بری و شب برگردی خونه خوبه وگرنه شما اگه بخوای بری سر پروژه که اکثرا بیرون شهر هست باید 22 روز کار کنی و 8روز مرخصی داری که عملا این طور نمیشه چون شما اگه بخای بری مرخصی باید یک نفر جانشین داشته باشی که اون 8 روز کارای تو رو انجام بده،به خاطر همین مورد داشتیم 45 روز مرخصی نرفته بود چون کسی نبود کاراشو انجام بده و مسئولش بهش مرخصی نداده ، حالا فک کن بخوای بعد سربازی تو قرارگاه بمونی دیگه باید تا آخر عمرت زندگی پروژه ای داشته باشی ،(دور از خانه-تو خوابگاه زندگی کردن- عدم دسترسی به اینترنت و... برای چند هفته وسایر مشکلات )اگه امریه نفت برات جور شده حتما برو چون قرارگاه همچین اش دهن سوزی نیست حقوقشم که اصلا راضی کننده نیست و کلا کارهای پروژه ای یه جوری هست که باید صبح تا شب با همه چک و چانه بزنی من خودم به شخصه ترجیح میدم یه جایی کار کنم اعصاب ادم خراب نشه یعنی اگه انتظار دارید که با حقوقی که حین امریه میگرید، بتونید کاملا مستقل از خونواده بشید یا اینکه بعد از اون پس انداز قابل توجهی داشته باشین باز هم راضی نخواهید بود چون بیشتر این پول معمولا صرف ایاب و ذهاب شما میشه و شاید از یک سرباز معمولی هم اوضاعتون خراب تر بشه..شما می تونید چن جا قدام کنید برای امریه ، ولی در نهایت فقط مدارکتون رو به یه جا تحویل بدید. فقط حواستون باشه که به اونجایی رو که نمیخواید برید خبر بدی. در این صورت مشکلی پیش نمیاد.."
و اما حقوق و مزایای قرارگاه خاتم:
کاری را که یک مهندس در قرارگاه انجام میدهد را از سربازان نمیخواهند (تاکید میکنم بستگی به موسسه دارد).موسسه ی طراحی بهتره انگار!

چون اگر قرار هست دقیقا مثل مهندسین خود قرارگاه از ما انتظار داشته باشند، بایستی مثل آنها به ما حقوق و مزایاء بدهند. (انتظاری که قرارگاه سازندگی از ما دارد، یک Level پائین تر از مهندسین خاتم، در نظر بگیرید)
به علاوه حقوقی که هر ماه به حساب سربازان واریز میشود (برای تحصیلات کارشناسی حدود 100 هزار تومان.خخخخ)
قرارگاه میتواند حقوقی تحت عنوان کرایه رفت و آمد شما به حساب تان واریز کند. (حدود 200 هزار تومان)
تاکید میکنم هر موسسه قوانین داخلی خود را دارد، و در مجموع هر موسسه تابع قرب خاتم مرکز، میباشد.
اگر دوره تکمیلی بسیج که آموزش را کفایت میکند گذرانده اید فقط به مدت یک هفته در پادگان (احتمالا شهید مدرس کرج) آموزش های مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را میگذرانیم.
و سپس به موسسه های خود انتقال و به پروژه ها (سایت یا کارخانه) معرفی خواهیم شد. (این دوره یک هفتهای اجباری است، از کیفیت انجام این دوره مطلع نیستم).اگر کفایت از آموزش ندارید (تکمیلی بسیج)
اول ماه اعزام طبق هماهنگی که با شما شده است به پادگان آموزشی نیروی زمینی سپاه معرفی میشوید. (ممکن است در تهران، کرج، یزد، کرمانشاه، مازندران و ... باشد)
این آموزش حدود 45 روز میباشد، بعد از پایان 45 روز، دوره یک هفتهای قرارگاه خاتم در محل آموزشی پادگان، توسط اساتید قرارگاه خاتم تدریس میشود.
سپس مرخص و به موسسه خود معرفی میشوید.
آموزشی بچههای پذیرش شده در خاتم کمی راحت تر صورت میگیرد، طبق فرمایش دوستان شما گردان تان جدا هست.
(توقع هتل را نداشته باشید بالاخره آموزشی است!)
پ ن:آموزش پرورش هر سال بهمن ماه اقدام به ثبت نام امریه سرباز معلم می کنه.
دلنوشته ی های ایام سخت بیخبری...
ما را در سایت دلنوشته ی های ایام سخت بیخبری دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 16